Medewerkersonderzoek2022-10-27T12:55:32+00:00

Medewerkersonderzoek

Inzicht in de tevredenheid en motivatie van je medewerkers

Medewerkersonderzoek

Inzicht in de tevredenheid en motivatie van je medewerkers

Motiveer medewerkers
door ze écht te betrekken

Niemand weet beter hoe je jouw medewerkers motiveert dan… jouw medewerkers zelf. Weet wat ze bezighoudt en betrek ze bij de verbeteringen van de organisatie!

Neem contact op
Plan een online demo in
Download voorbeelden

Motiveer medewerkers
door ze écht te betrekken

Niemand weet beter hoe je jouw medewerkers motiveert dan… jouw medewerkers zelf. Weet wat ze bezighoudt en betrek ze bij de verbeteringen van de organisatie!

Waarom een medewerkersonderzoek?
Wat levert het op?

Gemotiveerde medewerkers zijn minder vaak ziek en gaan verder om je klanten te helpen. Onderzoek geeft inzicht in hun motivatie nu en laat zien hoe en waar sámen aan verbetering gewerkt kan worden.

Motivatie

Wat maakt dat je medewerkers graag een stapje extra zetten?

Klantgerichtheid

Gemotiveerde medewerkers zijn meer betrokken en klantgerichter

Continuïteit

Behoud mensen met bedrijfsspecifieke kennis en kunde voor de organisatie.

Voorkom vertrek

Signaleer ontevredenheid vroegtijdig en voorkom onnodig vertrek.

Waarom een medewerkersonderzoek?
Wat levert het op?

Gemotiveerde medewerkers zijn minder vaak ziek en gaan verder om je klanten te helpen. Onderzoek geeft inzicht in hun motivatie nu en laat zien hoe en waar sámen aan verbetering gewerkt kan worden.

Motivatie

Wat maakt dat je medewerkers graag een stapje extra zetten?

Klantgerichtheid

Gemotiveerde medewerkers zijn meer betrokken en klantgerichter

Continuïteit

Behoud mensen met bedrijfsspecifieke kennis en kunde voor de organisatie.

Voorkom vertrek

Signaleer ontevredenheid vroegtijdig en voorkom onnodig vertrek.

Onderzoek op maat
Welk medewerkersonderzoek is nú nodig?

Inzicht in medewerkersmotivatie? Evaluatie van het uitstroom- of instroomproces? Of wil je gewoon een permanente vinger aan de pols? Medewerkersonderzoek is zelden ‘one size fits all’. Wij stemmen onze aanpak altijd samen af op de organisatie en haar behoeftes.

Dit onderzoek laat de medewerker zijn/haar oprechte mening geven over zichzelf, het team, de manager, het management in het algemeen en uiteindelijk de organisatie.

De resultaten helpen managers het gesprek met medewerkers aan te gaan en samen te zoeken naar manieren om hun motivatie en betrokkenheid te vergroten. Als een hoger salaris er even niet inzit, hoe kunnen we er dán voor zorgen dat je met plezier naar je werk komt?

Weet niet alleen wat de drijfveren, ervaringen en verwachtingen van je medewerkers zijn, maar ook hoe je daarop scoort ten opzichte van de benchmark. Zo kun je gericht werken aan verbeteringen op organisatie-, team- en individueel niveau.

Veel medewerkersonderzoeken worden eenmaal per jaar of minder gehouden. Dat kan betekenen dat eventuele signalen over ontevredenheid te laat aan het licht komen.

Met continue medewerkerfeedback heb je doorlopend inzicht in de loyaliteit en enthousiasme (eNPS) van jouw medewerkers en hun wensen voor de toekomst.

Een helder, soepel sollicitatieproces is goedkoper, zorgt voor een goede start met de nieuwe medewerkers en creëert direct positieve mond-tot-mond reclame via de sollicitanten die via sites als Glassdoor steeds mondiger worden.

De feedback die je tijdens de Employee Journey inwint, is cruciale informatie voor verbeteracties!

Het instroomonderzoek vindt plaats 2 á 3 weken nadat nieuwe medewerkers zijn begonnen en toetst de mate waarin ze succesvol instromen. Hoe is de sollicitatieprocedure verlopen? Wat is hun eerste indruk? Zijn hun verwachtingen waargemaakt? Met die informatie kun je de procedure bijsturen en op individueel niveau ingrijpen waar dat nodig is.

Eeuwig zonde om een gewaardeerde werknemer te zien vertrekken terwijl dat te voorkomen was geweest. Feedback van vertrekkende medewerkers stelt jou en je HR-afdeling in staat herhaling te voorkomen.

Daarnaast wil je dat vertrekkende medewerkers een positief beeld houden van de organisatie. Zij delen hun ervaringen immers met hun netwerk én kunnen nieuwe medewerkers en klanten aandragen.

Onderzoek op maat.
Welk medewerkers-
onderzoek is nú nodig?

Inzicht in medewerkersmotivatie? Evaluatie van het uitstroom- of instroomproces? Of wil je gewoon een permanente vinger aan de pols? Medewerkersonderzoek is zelden ‘one size fits all’. Wij stemmen onze aanpak altijd samen af op de organisatie en haar behoeftes.

Dit onderzoek laat de medewerker zijn/haar oprechte mening geven over zichzelf, het team, de manager, het management in het algemeen en uiteindelijk de organisatie.

De resultaten helpen managers het gesprek met medewerkers aan te gaan en samen te zoeken naar manieren om hun motivatie en betrokkenheid te vergroten. Als een hoger salaris er even niet inzit, hoe kunnen we er dán voor zorgen dat je met plezier naar je werk komt?

Weet niet alleen wat de drijfveren, ervaringen en verwachtingen van je medewerkers zijn, maar ook hoe je daarop scoort ten opzichte van de benchmark. Zo kun je gericht werken aan verbeteringen op organisatie-, team- en individueel niveau.

Veel medewerkersonderzoeken worden eenmaal per jaar of minder gehouden. Dat kan betekenen dat eventuele signalen over ontevredenheid te laat aan het licht komen.

Met continue medewerkerfeedback heb je doorlopend inzicht in de loyaliteit en enthousiasme (eNPS) van jouw medewerkers en hun wensen voor de toekomst.

Een helder, soepel sollicitatieproces is goedkoper, zorgt voor een goede start met de nieuwe medewerkers en creëert direct positieve mond-tot-mond reclame via de sollicitanten die via sites als Glassdoor steeds mondiger worden.

De feedback die je tijdens de Employee Journey inwint, is cruciale informatie voor verbeteracties!

Het instroomonderzoek vindt plaats 2 á 3 weken nadat nieuwe medewerkers zijn begonnen en toetst de mate waarin ze succesvol instromen. Hoe is de sollicitatieprocedure verlopen?

Wat is hun eerste indruk? Zijn hun verwachtingen waargemaakt? Met die informatie kun je de procedure bijsturen en op individueel niveau ingrijpen waar dat nodig is.

Eeuwig zonde om een gewaardeerde werknemer te zien vertrekken terwijl dat te voorkomen was geweest. Feedback van vertrekkende medewerkers stelt jou en je HR-afdeling in staat herhaling te voorkomen.

Daarnaast wil je dat vertrekkende medewerkers een positief beeld houden van de organisatie. Zij delen hun ervaringen immers met hun netwerk én kunnen nieuwe medewerkers en klanten aandragen.

Douwe Manders

Customer Experience Manager

Plan een demo

Plan een demo in, en zie de mogelijkheden

Aanpak van het onderzoek
Wij zorgen ervoor dat je met de feedback aan de slag gaat!

Aanpak van het onderzoek
Wij zorgen ervoor dat je met de feedback aan de slag gaat!

DASHBOARD

Eenvoudig inzichten verzamelen én delen

Geef managers hun eigen dashboard zodat ze écht kunnen luisteren naar hun medewerkers en de feedback direct oppakken!

DASHBOARD

Eenvoudig inzichten verzamelen én delen

Geef managers hun eigen dashboard zodat ze écht kunnen luisteren naar hun medewerkers en de feedback direct oppakken!

SCOPE

Een op maat gemaakte vragenlijst

Viamet stemt samen met jou de vragen af op basis van de specifieke doelstellingen van het onderzoek.

SCOPE

Een op maat gemaakte vragenlijst

Viamet stemt samen met jou de vragen af op basis van de specifieke doelstellingen van het onderzoek.

VERZAMEL

Zet detractors om naar passives
en passives naar promoters

Detractors kunnen ook betrokken medewerkers met kleine frustraties zijn. Gebruik de feedback om escalatie voor te zijn en het gesprek aan te gaan!

VERZAMEL

Zet detractors om naar passives en passives naar promoters

Detractors kunnen ook betrokken medewerkers met kleine frustraties zijn. Gebruik de feedback om escalatie voor te zijn en het gesprek aan te gaan!

IMPACTMATRIX

Welke acties hebben de meeste impact op jouw medewerkers?

Investeren in medewerkers op basis van vermoedens kan kostbaar zijn zonder dat daar aantoonbare baten tegenover staan. Werk met actuele, specifieke inzichten uit het onderzoek om de impact te maximaliseren en verspilling te elimineren.

IMPACTMATRIX

Welke acties hebben de meeste impact op jouw medewerkers?

Investeren in medewerkers op basis van vermoedens kan kostbaar zijn zonder dat daar aantoonbare baten tegenover staan. Werk met actuele, specifieke inzichten uit het onderzoek om de impact te maximaliseren en verspilling te elimineren.

Schaalbare feedback software
veilig in de cloud

Feedback van medewerkers analyseren vraagt om een intuïtieve en aantoonbaar veilige omgeving. Dat begrijpen wij als geen ander.

Intuïtieve feedback software. Schaalbaar en veilig in de cloud

Feedback van medewerkers analyseren vraagt om een intuïtieve en aantoonbaar veilige omgeving. Dat begrijpen wij als geen ander.

AVG

Met Viamet kies je voor een online oplossing die voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming van de Europese Unie.

Beveiliging

De beveiliging van onze data infrastructuur voldoet aan de eisen om de privacy en gegevens van jou, je klanten, je medewerkers en de organisatie te beschermen.

Koppeling

Dankzij een eenvoudige koppeling met jouw HR-systeem kan je uitnodigingen automatisch versturen en inzichten op interne systemen inlezen.

Support

Ons systeem kan veel. Vragen en verzoeken zijn daarom altijd welkom en nooit ‘lastig’. Onze supportmedewerkers staan voor je klaar!

Ontdek hoe wij jou kunnen helpen

Wil je van tevreden medewerkers enthousiaste en betrokken medewerkers maken? Wij komen graag langs om onze aanpak te bespreken.

Ontdek hoe wij je
kunnen helpen

Wil je van tevreden klanten enthousiaste klanten maken?
Wij komen graag langs om onze aanpak te bespreken.