NPS onderzoek meet in hoeverre een bedrijf wordt aanbevolen
Een NPS onderzoek meet in hoeverre een bedrijf wordt aanbevolen. Tevreden klanten zullen een bedrijf bijvoorbeeld van harte aanbevelen bij hun vrienden en bekenden. Ook is de kans groter dat tevreden klanten een positieve recensie online achterlaten. Bij ontevreden klanten is het minder waarschijnlijk dat ze een bedrijf aanbevelen. De mate waarin een bedrijf wordt aanbevolen is een belangrijk onderdeel van een klanttevredenheidsonderzoek.
Tevreden klanten kunnen namelijk loyale klanten worden die bij je blijven terugkeren. Ook kunnen zij met mond-tot-mondreclame jouw bedrijf promoten. Mond-tot-mondreclame kost voor jou als organisatie helemaal niets en biedt diverse andere voordelen.
NPS onderzoek meet in hoeverre een bedrijf wordt aanbevolen
Een NPS onderzoek meet in hoeverre een bedrijf wordt aanbevolen. Tevreden klanten zullen een bedrijf bijvoorbeeld van harte aanbevelen bij hun vrienden en bekenden. Ook is de kans groter dat tevreden klanten een positieve recensie online achterlaten. Bij ontevreden klanten is het minder waarschijnlijk dat ze een bedrijf aanbevelen. De mate waarin een bedrijf wordt aanbevolen is een belangrijk onderdeel van een klanttevredenheidsonderzoek.
Tevreden klanten kunnen namelijk loyale klanten worden die bij je blijven terugkeren. Ook kunnen zij met mond-tot-mondreclame jouw bedrijf promoten. Mond-tot-mondreclame kost voor jou als organisatie helemaal niets en biedt diverse andere voordelen.
Voordelen van NPS onderzoek
Om verwachtingen te overtreffen wil je eerst weten wat die verwachtingen zijn. Alleen zo krijg je resultaat.
Voordelen van onderzoek
Om verwachtingen te overtreffen wil je eerst weten wat die verwachtingen zijn. Alleen zo krijg je resultaat.
Hoe kun je de NPS verhogen?
De NPS verhogen doe je door de ervaringen en verwachtingen van je klanten onder de loep te nemen. Hoe ervaren je klanten jouw dienst of service? Welke punten gaan goed en aan welke punten kun jij wellicht nog werken? Door goed te luisteren naar de mening van je klanten, ontdek je wat je kunt verbeteren.
Een klanttevredenheidsonderzoek is een goede manier om antwoord te krijgen op jouw vraagstukken omtrent de NPS van de organisatie. Een klanttevredenheidsonderzoek leidt tot nieuwe inzichten en ideeën waar je direct mee aan de slag kan.
NPS meten met de hulp van Viamet
Ons team helpt graag bij de NPS meten én het uitvoeren van een volledig klanttevredenheidsonderzoek. Door onze kennis en ervaring weten we de juiste vragen te stellen. De resultaten koppelen we direct naar jou terug in een online dashboard. Wij denken graag met je mee en maken altijd een onderzoek op maat.
Voor meer informatie kun je verder lezen op onze website of direct contact met ons opnemen. Ook is het mogelijk om een gratis demo aan te vragen. Tijdens de demo leggen we jou kort en krachtig uit wat we voor jou kunnen betekenen en wat je van ons mag verwachten. Een betere manier om kennis te maken met ons is er niet!
Hoe kun je de NPS verhogen?
De NPS verhogen doe je door de ervaringen en verwachtingen van je klanten onder de loep te nemen. Hoe ervaren je klanten jouw dienst of service? Welke punten gaan goed en aan welke punten kun jij wellicht nog werken? Door goed te luisteren naar de mening van je klanten, ontdek je wat je kunt verbeteren.
Een klanttevredenheidsonderzoek is een goede manier om antwoord te krijgen op jouw vraagstukken omtrent de NPS van de organisatie. Een klanttevredenheidsonderzoek leidt tot nieuwe inzichten en ideeën waar je direct mee aan de slag kan.
NPS meten met de hulp van Viamet
Ons team helpt graag bij de NPS meten én het uitvoeren van een volledig klanttevredenheidsonderzoek. Door onze kennis en ervaring weten we de juiste vragen te stellen. De resultaten koppelen we direct naar jou terug in een online dashboard. Wij denken graag met je mee en maken altijd een onderzoek op maat.
Voor meer informatie kun je verder lezen op onze website of direct contact met ons opnemen. Ook is het mogelijk om een gratis demo aan te vragen. Tijdens de demo leggen we jou kort en krachtig uit wat we voor jou kunnen betekenen en wat je van ons mag verwachten. Een betere manier om kennis te maken met ons is er niet!
Wat zeggen onze klanten
Door het inzicht van de NPS per klant te combineren met de financiële performance, konden wij een waardevolle link tussen de NPS en winstgevendheid van klanten leggen. Naar aanleiding van de uitslagen vind ik het altijd heel prettig om te sparren met mijn accountmanager van Viamet.
Viamet heeft ons geholpen om ons klanttevredenheidsonderzoek verder te optimaliseren. Met behulp van de overzichtelijke dashboards, filters en het ticketing systeem, kunnen we inzichten nog beter en makkelijker vertalen naar verbeteringen voor onze klanten.
Met het klantonderzoek en dashboard van Viamet, krijgen wij doorlopend waardevolle informatie om onze processen te optimaliseren en zo de klanttevredenheid te verhogen.
Met ons Customer Journey onderzoek meten wij continu de tevredenheid van onze klanten op onze processen. Op basis van de inzichten, die in het real-time dashboard naar voren kwamen, hebben wij acties ondernomen waarmee we de service voor onze klanten verder hebben verbeterd.
Het is fijn om een partner te hebben die niet alleen het onderzoek voor je uitvoert, maar ook actief meedenkt en helpt om het maximale uit de resultaten te halen.
Viamet levert niet zomaar een rapport af, maar denkt actief met ons mee om zoveel mogelijk waarde uit het medewerkers- en klanttevredenheidsonderzoek te halen.
Feedback van onze klanten wordt automatisch naar onze vestigingsleiders gestuurd, zodat het perfect opgevolgd kan worden. Overkoepelend hebben we concreet inzicht in welke actie we per regio moeten uitvoeren om onze NPS verder te verbeteren.