Groeien en verbeteren dankzij een klanttevredenheidsonderzoek
Binnen een organisatie is het altijd belangrijk om te blijven groeien en verbeteren. Eén van de beste manieren om hiermee aan de slag te gaan is door een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) uit te laten voeren. Dit realtime onderzoek geeft een duidelijk inzicht over hoe klanten jouw service ervaren.
Aan de hand hiervan zie je wat er goed gaat, maar ook aan welke punten je nog kan werken. Je kunt hierdoor beter inspelen op de verwachtingen, behoeftes en eventuele klachten van de klanten. Dankzij het onderzoek maak je van tevreden klanten loyale klanten die bij jou terug blijven keren.
Groeien en verbeteren dankzij een klanttevredenheidsonderzoek
Binnen een organisatie is het altijd belangrijk om te blijven groeien en verbeteren. Eén van de beste manieren om hiermee aan de slag te gaan is door een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) uit te laten voeren. Dit realtime onderzoek geeft een duidelijk inzicht over hoe klanten jouw service ervaren.
Aan de hand hiervan zie je wat er goed gaat, maar ook aan welke punten je nog kan werken. Je kunt hierdoor beter inspelen op de verwachtingen, behoeftes en eventuele klachten van de klanten. Dankzij het onderzoek maak je van tevreden klanten loyale klanten die bij jou terug blijven keren.
Voordelen van klanttevredenheidsonderzoek
Zorg ervoor dat jouw klanten blij en tevreden zijn, zodat ze langer klant blijven, jouw aanbevelen en nog een keer iets kopen
Voordelen van onderzoek
Om verwachtingen te overtreffen wil je eerst weten wat die verwachtingen zijn. Alleen zo krijg je resultaat.
Doelstellingen van een onderzoek klanttevredenheid
Een onderzoek klanttevredenheid heeft een duidelijke doelstelling. Zo kun je werken aan het klantbehoud als je een beter inzicht hebt in hoe de klant jouw service ervaart. Je krijgt dankzij het onderzoek bovendien een goed beeld van de verwachtingen en behoeftes van de klant. Je kunt hierdoor direct actie ondernemen en jouw werkwijze aanscherpen of aanpassen.
Naast dat loyale klanten voor jou als organisatie gunstig zijn, maken loyale klanten vaak mond-tot-mondreclame bij hun vrienden- en kennissenkring of in online recensies. Een betere manier van een product of dienst promoten is er niet. Aanbevelingen van klanten zijn namelijk gratis en worden door veel mensen als betrouwbaar ervaren.
Meer informatie over een klanttevredenheidsonderzoek analyse?
Wil je meer informatie over een klanttevredenheidsonderzoek analyse? Ontdek dan wat Viamet voor jouw business kan betekenen. Wij richten ons op het uitvoeren van klant- en medewerkersonderzoeken op maat én durven verder te kijken.
Wij helpen en adviseren bij het opstellen van een vragenlijst, de frequentie van het uitnodigen en het gebruiken van de resultaten. De resultaten presenteren wij bovendien in een overzichtelijk online dashboard. Neem gerust contact op met ons team als je een vraag hebt of persoonlijk advies wilt.
Doelstellingen van een onderzoek klanttevredenheid
Een onderzoek klanttevredenheid heeft een duidelijke doelstelling. Zo kun je werken aan het klantbehoud als je een beter inzicht hebt in hoe de klant jouw service ervaart. Je krijgt dankzij het onderzoek bovendien een goed beeld van de verwachtingen en behoeftes van de klant. Je kunt hierdoor direct actie ondernemen en jouw werkwijze aanscherpen of aanpassen.
Naast dat loyale klanten voor jou als organisatie gunstig zijn, maken loyale klanten vaak mond-tot-mondreclame bij hun vrienden- en kennissenkring of in online recensies. Een betere manier van een product of dienst promoten is er niet. Aanbevelingen van klanten zijn namelijk gratis en worden door veel mensen als betrouwbaar ervaren.
Meer informatie over een klanttevredenheidsonderzoek analyse?
Wil je meer informatie over een klanttevredenheidsonderzoek analyse? Ontdek dan wat Viamet voor jouw business kan betekenen. Wij richten ons op het uitvoeren van klant- en medewerkersonderzoeken op maat én durven verder te kijken.
Wij helpen en adviseren bij het opstellen van een vragenlijst, de frequentie van het uitnodigen en het gebruiken van de resultaten. De resultaten presenteren wij bovendien in een overzichtelijk online dashboard. Neem gerust contact op met ons team als je een vraag hebt of persoonlijk advies wilt.
Neem de juiste acties, zie welke verbeteringen nodig zijn.
Continu klantfeedback verzamelen is alleen waardevol als je er ook wat mee kunt doen. Als je snel de juiste acties neemt.
In jouw persoonlijke dashboards krijg je direct inzicht in quick wins en verbeteracties om de klantbeleving te verhogen.
Wat zeggen onze klanten
Door het inzicht van de NPS per klant te combineren met de financiële performance, konden wij een waardevolle link tussen de NPS en winstgevendheid van klanten leggen. Naar aanleiding van de uitslagen vind ik het altijd heel prettig om te sparren met mijn accountmanager van Viamet.
Viamet heeft ons geholpen om ons klanttevredenheidsonderzoek verder te optimaliseren. Met behulp van de overzichtelijke dashboards, filters en het ticketing systeem, kunnen we inzichten nog beter en makkelijker vertalen naar verbeteringen voor onze klanten.
Met het klantonderzoek en dashboard van Viamet, krijgen wij doorlopend waardevolle informatie om onze processen te optimaliseren en zo de klanttevredenheid te verhogen.
Met ons Customer Journey onderzoek meten wij continu de tevredenheid van onze klanten op onze processen. Op basis van de inzichten, die in het real-time dashboard naar voren kwamen, hebben wij acties ondernomen waarmee we de service voor onze klanten verder hebben verbeterd.
Het is fijn om een partner te hebben die niet alleen het onderzoek voor je uitvoert, maar ook actief meedenkt en helpt om het maximale uit de resultaten te halen.
Viamet levert niet zomaar een rapport af, maar denkt actief met ons mee om zoveel mogelijk waarde uit het medewerkers- en klanttevredenheidsonderzoek te halen.
Feedback van onze klanten wordt automatisch naar onze vestigingsleiders gestuurd, zodat het perfect opgevolgd kan worden. Overkoepelend hebben we concreet inzicht in welke actie we per regio moeten uitvoeren om onze NPS verder te verbeteren.