Een dashboard kan nog zo goed zijn, je zult als partners toch samen op zoek moeten naar de klantcontactmomenten in de organisatie. Hoe ervaart de klant de Customer Journey? En: waar zitten de knelpunten? Want op basis daarvan kun je starten met verbeteren. Het is een kwestie van de goede vragen stellen: een goede vraag levert feedback die je direct in de praktijk kunt oppakken.
In verschillende sessies kijken waar de competenties liggen en waar het management op stuurt en vervolgens de goede vragen neerleggen. Via het dashboard maak je dan direct inzichtelijk waar de verbeterpunten liggen. Het dashboard geeft een overzicht van alle resultaten. Je kunt inzoomen op bijvoorbeeld een bepaalde regio om te vergelijken en conclusies te trekken. Daarnaast hebben wij nog allerlei slimme tools om de klantgerichtheid verder inzichtelijk te maken.
Nulla in tristique nibh. Phasellus porttitor leo id risus commodo cursus. Aliquam tincidunt rutrum ante, eu vestibulum elit pharetra in.
Menselijk maat
Maar waar het nog veel meer om gaat is de persoonlijke inbreng. Het dashboard laat van alles zien, maar welke keuzes maak je uiteindelijk? Wij installeren niet alleen, maar begeleiden van begin tot eind en nog verder. De vragenlijst bijvoorbeeld stellen wij samen en heel maatgericht op en wij kijken op de achtergrond mee om te monitoren en te adviseren. Continuïteit is belangrijk om uiteindelijk als organisatie het inzicht te krijgen dat nodig is om verbeteringen door te voeren en vooruit te komen. Maar wat heb je nodig om dat inzicht te krijgen?
Al die tools die toepasbaar zijn, hoef je niet per se te gebruiken. Dus ook hier is die persoonlijke inbreng nodig: het gaat immers om de juiste inrichting. Als geen ander snappen wij hoe belangrijk het contact met klanten is. Wij krijgen er energie van als wij samen met onze klanten een vragenlijst opstellen en zien dat de opgestelde vragenlijst herkenning en waardevolle feedback oplevert. Zo haal je samen het maximale resultaat. En dat is waar wij het voor doen.
Geen excuses!
Iedereen weet dat klantgericht werken steeds belangrijker wordt. Onderzoek levert de inzichten die hiervoor nodig zijn. Maar wanneer is de urgentie hoog genoeg om dit niet langer meer uit te stellen? Excuses zijn snel verzonnen (‘Het CRM is niet op orde’, ‘Onze website is verouderd’), maar dezelfde excuses zijn net zo snel opgelost. Wij hebben zelf geleerd dat wachten niet helpt, het gaat om het doen!