Klantbeleving is van grote waarde
De klantbeleving is van grote waarde voor jouw organisatie. De manier waarop klanten jouw service en dienst ervaren zegt namelijk veel over hun behoeftes en verwachtingen. Je kunt hier vervolgens slim op inspelen en werkwijze aanpassen. Het resultaat hiervan zijn tevreden klanten die vaker bij je terug zullen keren én je kunnen aanbevelen.
Daarnaast zegt de klantbeleving veel over de verbeterpunten van jouw organisatie. Door hier actief mee aan de slag te gaan, kun je blijven verbeteren en groeien. Eventuele klachten kun je oplossen en leer je om te voorkomen in de toekomst. Bijvoorbeeld door je werkwijze of beleid te verbeteren.
Klantbeleving is van grote waarde
De klantbeleving is van grote waarde voor jouw organisatie. De manier waarop klanten jouw service en dienst ervaren zegt namelijk veel over hun behoeftes en verwachtingen. Je kunt hier vervolgens slim op inspelen en werkwijze aanpassen. Het resultaat hiervan zijn tevreden klanten die vaker bij je terug zullen keren én je kunnen aanbevelen.
Daarnaast zegt de klantbeleving veel over de verbeterpunten van jouw organisatie. Door hier actief mee aan de slag te gaan, kun je blijven verbeteren en groeien. Eventuele klachten kun je oplossen en leer je om te voorkomen in de toekomst. Bijvoorbeeld door je werkwijze of beleid te verbeteren.
Voordelen van onderzoek
Met de perfecte klantbeleving (Customer Experience ofwel CX) kun je onderscheid maken en klanten langdurig aan je binden.
Wij zorgen voor het juiste inzicht hierin.
Voordelen van onderzoek
Om verwachtingen te overtreffen wil je eerst weten wat die verwachtingen zijn. Alleen zo krijg je resultaat.
Klantbeleving meten met een klanttevredenheidsonderzoek
Je kunt de klantbeleving meten met een op maat gemaakt klanttevredenheidsonderzoek. Bij Viamet zijn we gespecialiseerd in het opzetten en uitvoeren van deze onderzoeken en het werken met de resultaten en verbeteracties. Wij maken samen met jou de vragenlijsten en bepalen wanneer en met welke frequentie de vragenlijsten verstuurd worden.
De resultaten koppelen we realtime aan je terug. Op deze manier kun je direct actie ondernemen of juist de tijd nemen om de resultaten rustig te analyseren. Aan de hand van deze analyses kun je zowel op de korte als op de lange termijn veranderingen doorvoeren die gunstig zijn voor je organisatie én je klanten.
Meer lezen over een klantbeleving onderzoek
Wil je meer informatie over een klantbeleving onderzoek? Lees dan verder of neem direct contact met ons op. Wij beantwoorden je vragen graag via de telefoon of chat. Ook kunnen we bij jou langskomen om de mogelijkheden te bespreken.
Tot slot kun je voor een vrijblijvende kennismaking onze demo aanvragen. Tijdens deze demo laten we precies zien hoe wij te werk gaan en hoe jij klantgerichter kunt gaan werken. De demo geeft een goed beeld van wie wij zijn en wat we voor jouw business kunnen betekenen en hoe onze klanttevredenheidsonderzoeken uitpakken in de praktijk.
Klantenfeedback vertalen in adviezen
Bij Viamet doen we iets meer dan alleen het onderzoek. Wij vertalen de klantenfeedback namelijk direct in werkbare, effectieve en concrete adviezen. Door de verbeterpunten meteen om te zetten in acties, kun jij nog sneller resultaat behalen.
Het scheelt jou bovendien een hoop tijd als je direct aan de gang kunt in plaats van eerst te moeten brainstormen over passende acties. Door met jou mee te denken onderscheiden we ons van andere adviesbureaus én zorgen we er voor dat het klantenonderzoek extra nuttig wordt. Ons doel is om jou te motiveren met eerlijke feedback en bruikbare adviezen.
Direct feedback van klanten krijgen?
Wil je direct feedback van klanten krijgen? Neem dan contact met ons op via de telefoon of kom langs op ons kantoor in Nieuwegein. Onder het genot van een kopje koffie vertellen we graag meer over ons, onze werkwijze en de mogelijke resultaten van ons onderzoek. Mocht je nieuwsgierig geworden zijn naar onze klantonderzoeken, dan kun je via de website ook een demo aanvragen. In een half uur vertellen we je alles wat je moet weten over ons en geven we je direct een aantal praktische adviezen waardoor jij klantgerichter kunt werken. Graag tot ziens bij Viamet.
Wat zeggen onze klanten
Door het inzicht van de NPS per klant te combineren met de financiële performance, konden wij een waardevolle link tussen de NPS en winstgevendheid van klanten leggen. Naar aanleiding van de uitslagen vind ik het altijd heel prettig om te sparren met mijn accountmanager van Viamet.
Viamet heeft ons geholpen om ons klanttevredenheidsonderzoek verder te optimaliseren. Met behulp van de overzichtelijke dashboards, filters en het ticketing systeem, kunnen we inzichten nog beter en makkelijker vertalen naar verbeteringen voor onze klanten.
Met het klantonderzoek en dashboard van Viamet, krijgen wij doorlopend waardevolle informatie om onze processen te optimaliseren en zo de klanttevredenheid te verhogen.
Met ons Customer Journey onderzoek meten wij continu de tevredenheid van onze klanten op onze processen. Op basis van de inzichten, die in het real-time dashboard naar voren kwamen, hebben wij acties ondernomen waarmee we de service voor onze klanten verder hebben verbeterd.
Het is fijn om een partner te hebben die niet alleen het onderzoek voor je uitvoert, maar ook actief meedenkt en helpt om het maximale uit de resultaten te halen.
Viamet levert niet zomaar een rapport af, maar denkt actief met ons mee om zoveel mogelijk waarde uit het medewerkers- en klanttevredenheidsonderzoek te halen.
Feedback van onze klanten wordt automatisch naar onze vestigingsleiders gestuurd, zodat het perfect opgevolgd kan worden. Overkoepelend hebben we concreet inzicht in welke actie we per regio moeten uitvoeren om onze NPS verder te verbeteren.