Plan Demo
Klantonderzoek2021-01-13T10:58:01+00:00

Klantonderzoek

Realtime klantinzichten waar de hele organisatie beter van wordt.

Inzicht in wat goed gaat en vooral in wat beter moet. Vandaag nog als het kan.

Met kwalitatieve klantfeedback speel je perfect in op behoeftes, verwachtingen of eventuele klachten. Focus op individueel, groeps- of procesniveau en verbeter met de meeste impact.

Neem contact op

Contact
Plan een online demo in
Plan demo
Download voorbeelden
Download

Waarom een klantonderzoek?
Wat levert het op?

Weet wat je klanten van je verwachten. Wat jij als extra service ziet, is voor hun misschien vanzelfsprekend. Actiegerichte inzichten uit klantonderzoek helpen je gericht te sturen op deze verwachtingen en van tevreden klanten loyale klanten te maken.

Klantbehoud

Een nieuwe klant aan je binden is zilver, maar een klant behouden is goud!

Verwachtingen

Weet welke verwachtingen je klanten hebben zodat je die kan overtreffen.

Loyale klanten

Loyale klanten keren terug en bevelen jou bij anderen aan. Gratis!

Direct actie

Reageer direct op de feedback van jouw klanten. Ga over tot actie!

Klantonderzoek op maat
Wat heb je nodig en waarom?

Viamet helpt en adviseert bij het opstellen van de vragenlijst, de frequentie van uitnodigen en het gebruiken van de resultaten. Met rapporten, scorekaarten en een online dashboard haal je maximaal resultaat uit je feedback.

Direct inzicht in de belangrijkste issues van je klanten, per contactmoment. Continue klantfeedback geeft je de mogelijkheid om in te grijpen op de momenten die er toe doen, van contact met je accountmanagers tot de klachtafhandeling.

Reguliere klantonderzoeken lopen doorgaans periodiek of één keer per jaar. Wil je er op de cruciale momenten écht zijn, dan is continue klantfeedback de beste oplossing.

De Net Promoter Score (NPS) is een simpele maar krachtige manier om met één vraag de klantloyaliteit te meten: Beveelt u ons bij anderen aan?

Wie enthousiaste klanten (of promotors) heeft, behaalt met dezelfde middelen meer creatieve en innovatieve inzichten, meer mond-tot-mond reclame en meer vervolgaankopen. Meer omzet dus!

Goed onderzoek naar de tevredenheid van je klanten geeft niet alleen inzicht in hun mening op het gebied van jouw producten, diensten en/of medewerkers, maar vooral ook in wat hun behoeften, wensen en verwachtingen zijn. Want alleen met die informatie kun je ook op langere termijn je klanten tevreden houden en aan je binden.

Dit onderzoek beoogt het verhogen van de klantwaarde door bedrijfsprocessen te verbeteren. We koppelen je vragenlijst aan een ‘Balanced Score Card’ voor een meer gewogen vertaalslag naar de functies in de organisatie. Geen standaard onderzoek dus, maar een maatwerk-aanpak voor diepgaand klantinzicht en:

  • Aantoonbaar verhoogde klantwaarde
  • Efficiëntere bedrijfsprocessen
  • Een klantgerichte cultuur
  • Hogere klantloyaliteit
Klanten worden al overspoeld met vragenlijsten. Direct na een contact krijgt de klant daarom slechts een paar goed doordachte vragen voorgelegd over alleen dat ene, specifieke contactmoment.

Feedback per touchpoint stelt jou of de organisatie in staat direct te acteren op de feedback en eventuele klachten, en zo de Customer Journey continu te verbeteren!

Weet hoe de klant jouw klantenservice ervaart en wat je moet doen om die cruciale contactmomenten in je voordeel te benutten. Zeker bij een hoog aantal contactmomenten is dit essentieel!

  • Zicht op vaardigheden van medewerkers
  • Meting per medewerker, voor effectief management
  • Beoordeling en mening duidelijk in kaart gebracht
Robin Baert

Customer Experience Manager

Groei en verbeter met Viamet

Plan een demo in, en zie de mogelijkheden

Neem contact op

Aanpak van het onderzoek
Wij zorgen ervoor dat je met de feedback aan de slag gaat!

DASHBOARD

Realtime resultaten en inzichten

Onze volledig aanpasbare dashboards geven een intuïtief overzicht van de ervaringen en maken direct inzichtelijk welke verbeteracties de meeste impact hebben. Geen aannames meer, maar betrouwbaar inzicht.

SCOPE

Een op maat gemaakte vragenlijst

Wat zijn je wensen en welke doelen wil je bereiken? Samen bepalen we waar de belangrijkste klantcontactmomenten liggen en hoe de organisatie de feedback kan benutten in verbeteracties.

VERZAMEL

Zet detractors om naar passives
en passives naar promoters

Je weet nu waar de spreekwoordelijke schoen wringt. Door het inzetten van acties en het bijsturen op basis van de effecten, help je de organisatie klantgerichter te werken en van ‘tevreden’ klanten enthousiaste promotors te maken.

IMPACTMATRIX

Focus op wat de klant écht belangrijk vindt

Door de waardering van de klant voor een proces of functie in de organisatie af te zetten tegen het belang dat hij/zij daaraan hecht, weet je direct wat als eerste aangepakt dient te worden.

Intuïtieve feedback software
schaalbaar en veilig in de cloud

Feedback van klanten analyseren vraagt om een intuïtieve en aantoonbaar veilige omgeving. Dat begrijpen wij als geen ander.

Ontdek hoe wij je kunnen helpen

Wil je van tevreden klanten enthousiaste klanten maken? Wij komen graag langs om onze aanpak te bespreken.

Neem contact op